Pitanje
Znam da mi ovo nije pametan potez, ali ne mogu si pomoći.
Zbog čega mnogi hrvatski blogeri (a pretpostavljam i mnogi Hrvati) u istom dahu mogu reći: “Amerikanci su najgluplji narod na svijetu. (…) Joj, kako bi ja u Ameriku!” Neću nikoga imenovati jer nema potrebe. Samo hoću reći da ja neki narod smatram toliko glupim (a, kako je uopće moguće cijeli narod smatrati glupim mi je totalno nejasno), meni sasvim sigurno ne bi bila životna ambicija da odem posjetiti ili živjeti u njihovu državu.
Zašto Hrvati misle da su Amerikanci toliko glupi? Radi li se o neadekvatnim obrazovnim programima? Hrvatska ima 15% stanovništva koje je nepismeno. Ja ne vidim Amerikance da hodaju okolo i pričaju: joj, ti Hrvati su tak glup narod, 15% ih je nepismeno, samo 6% ih ima završeni faks, ali ja bi tak u Dubrovnik na odmor…
Ako su Amerikanci toliko glup narod, zašto se svi toliko očajnički žele furati na njihovu spiku? Što to govori o onima koju su koljevka europske kulture, da su za McDonalds i Paris Hilton voljni prodati tisućljetnu kulturu?
(NB: Nek’ se ne osjećaju prozvanima oni koji imaju dovoljno common sense da znaju da svako društvo ima prednosti i nedostatke. Ja znam da svi Hrvati se misle isto i ne trpam ih u isti koš.)
Također, argumenti tipa: “joj, svi mrze Ameriku jer nas stalno filaju s glupostima kao da je Amerika najvažnija na svijetu i to nam ide na živce” mi ne drže vodu. Mediji (i korporacije) prezentiraju što masa traži:
(1) Da ljudi ne gledaju glupu reality television, ona se ne bi snimala. No, to ne znači da ja to moram gledati. Ja sam čovjek, a ne ovca, i imam sposobnost izbora. Moj izbor je da je Survivor smeće i da ga neću gledati.
(2) Da ljudi ne trpaju u sebe McDonaldsovu plastičnu ranu, oni je ne bi prodavali. Moj izbor je da ne jedem te gluposti, nego kuham doma.
(3) Da ljudi nisu glupi i ne truju se cigaretama, Philip Morris ih ne bi proizvodio. Moj izbor je da se ne želim trovati katranom i ostalim krasnim sastojcima. (Da, i ja sam u srednjoj školi propušila jer nisam znala bolje.)
(4) Da svi ne trče Americi kao svjetskom policajcu, oni ne bi imali ovu beskrajnu moć koju imaju. (I koja, nadam se, polako nestaje.) Ako nekome daš za pravo da bude najjači igrač na igralištu, onda se ne možeš čuditi kad se taj isti ponaša bahato ako mu to paše.
Američka je tržišna ekonomija. Jednostavno. Oni imaju proizvod. Za proizvod postoji tržište. Proizvod se proda. Oni zarade novac. To im je jedino važno. Ako imate nešto protiv toga, NEMOJTE KUPOVATI AMERIČKE PROIZVODE. Kupujte Hrvatsko!

ae, tako je! tko ne želi i ima karaktera neće kupovati, pričati ili nešto trećeo onome što ne želi. no većina svjetske populacije su ipak većinom ofce. djelom i ja tako da se ponekad znam povest za nečim i kasnije lupat glavom u zid. međutim mediji imaju jaaako velik utjecaj i da se (iz nekog irealnog raloga) moćnici udruže u namjeri da provedu neku ideju (npr. da su cigrete zdrave) ja kažem da bi unutar jednog desetljeća prodaja cigareta porasla u neviđene visine. ili konkretnije mlađe generacije su gledale branka kockicu i pčelicu maju. današnje ‘pokemon nabrijane’ generacije to smatraju dosadnim, odrasli preagresivnim.tko je kriv? TV kuće koje su željele zaraditi novce. zato bih ja preoblikovao rečenicu ‘Mediji (i korporacije) prezentiraju što se masi može prodati’. ostalom ponekad se i sami iznenadimo prekrasno umotanom poklonu a kad ga otvorimo - ćorak!
Comment by ribac — September 25, 2006 @ 8:26 am
Ihihih…potpisujem te u svakoj rijeci;):*
Comment by lorraine — September 25, 2006 @ 11:28 am
pa ne znam, ja nemam nista contra usa i amera, ali opcenito od kada je mr. predsjednik dosao na vlas u europi vlada neki anti-amerikanizam. i ja to osjecam ovdje gdje ja zivim, iako ih je vecina bila barem na par mjeseci u usa (skolovanje, turizam), mnogi voze i americke aute koje su i dopeljali iz usa. no, nikada nisam cula da je netko rekao da usa nije prekrasna. mislim da je trenutno trend koji ce vjerojatno nestati kada onaj ode s vlasti.
Comment by sandy — September 25, 2006 @ 1:13 pm
ali, izmedju americkoga i hrvatskoga proiizvoda, naravno da cu odabrati hrvatski.
domace je domace.
nikakav drugi shit ne moze zamijeniti kvalitetan hrvatski. trebalo mi je vremena da to shvatim.
Comment by sandy — September 25, 2006 @ 1:17 pm
Nisam nikad napisala da bih u Ameriku pa vjerujem da nisi referirala mene. Dapace ne bih. Ni na odmor. Ili - bolje receno bih ali prije toga imam top ten drugih destinacija za posjetiti.Mislim da Amerikanci ne pricaju puno o Hrvatima jer nisu ni svjesni da Hrvati uopce postoje. Ne mislim time nista lose ni dobro, nego cinjenicno stanje stvari.Ovdje gdje zivim su ljudi bili pod Amerima nakon 2. svjetskog rata, dozivjeli iz prve ruke neke ruzne stvari i odatle taj njemacki antagonizam. Slazem se s tockom jedan. I s tockom dva i tri i cetiri.Iako - necu tvrditi da je sve hrvatsko najbolje. Recimo bolji mi je francuski sir, njemacki kruh, talijanska domaca tjestenina, hrvatsko vino -zasto ne izabrati iz obilja krasnih stvari najbolje za sebe? Imamo u firmi Amerikanca i on nas odveo u american shop ovdje, gdje se ulazi samo s clanskom karticom i ima svega, meni je sir bio odvratan, cokolada isto (nema do belgijske i svicarske) sok presladak - ALI vjerujem da americki organic proizvodi imaju odlican okus. Samo ja do takvih ne mogu lako doci.
Comment by JJA — September 25, 2006 @ 2:10 pm
@sandy - ni u njegovoj vlastitoj drzavi predsjednika ne podnose, tak da mi to nije cudno. ali, kad je tudjman bio predsjednik, on ni na koji nacin nije odrazavao i predstavljao mene kao hrvaticu, pa se ja tog pristupa drzim i danas, da ne sudim o narodu na osnovu toga tko ga predstavlja.
@jja - ti uvijek sve tak lijepo pametno napises da te uzitak citati. i iako se ne slazem uvijek s tobom. ali, jedno je pametni i argumentirani komentar, a drugo je ono sto sandy pravilno naziva “trendom” mrzenja amerike. (i ne, opce se nije ovo na tebe odnosilo jer su tvoji postovi na jednom sasvim drugacijem nivou od ovih koje ja opisujem.)
Comment by Lidija — September 25, 2006 @ 2:34 pm
trebas jednu stvar priznati, predsjednik je ipak taj koji predstavlja jednu drzavu (a ne ti ili ja) i njen narod, narod je taj koji ga bira. pa i gospona doticnoga je izabrao anrod, doduse njih 51% (malo manje), kao sto je i tudjmana izabrala vecina, koliko god se to manjini ne svidjalo. i koliko se god tebi ne svidjalo, danas se usa pojmi bas preko njega, a ne preko pojedinca. i dok god taj tip bude bio na vlasti i (ne)vodio politiku (ne)ratovanja, dotle ce ostatak svijeta ne voljeti amere. jer kakav narod, takva vlas, tko je to ono bio rekao? koliko god se to tebi ne svidjalo, tako jest. i ja tvrdim da je to “trend” jer sam uvjerena da ce se uskoro promijeniti. ameri koji pak zive ovdje gdje i ja, u europi, ne pate od nikakvoga sindroma “mrznje prema amerima”. dapace, oni uzivaju, bar tako vele. na visokim su pozicijama, dobro obrazovani, puno znaju, zaradjuju masnu lovu, puno vecu nego u usa (tako oni vele) i sve u svemu dobro zive. i en kane se vracati u usa.
Comment by sandy — September 25, 2006 @ 4:11 pm
Hi hi… “ni ja ne bi u Ameriku”
Ma, salim se… moram malo, jer mi je dan takav, da se osjecam ko kiseli krastavac! Ovo je nepresusna tema Lidija… na zalost, Ameri nisu na listi najobozavanijih naroda. Putovat s US putovnicom isto nije najsigurnije… Ne znam sto reci, i ti i ja smo tu di jesmo, jer smo negdje davno popasle istu marketinsku foru “da je Amerika jedna divna zemlja”, i zato smo krenule via US, a ne via Kuvajt, ili via Indija. Ne branim ikog, ne prozivam ikog… samo stojim iza onog sto si rekla. Puno puta, kad bi mi netko rekao “A Amerika sucks..” nju ili njega pitala, neka povuce paralele. Prvo, koliko teritorija US zauzima, ako bi ju se prenjelo u Evropu? Vise nego Evropa… pokriva i do Azije, i preko Bliskog Istoka i sto vec ne… Pa bi tu uslijedilo drugo pitanje. Da li je fair reci, da netko tko zivi na Bliskom Istoku, ili na Islandu je ista osoba? Ne! Pa tako se ne moze ni ljude u Americi stavit pod jednu kapu, i ako je jedan recimo “glup”, ne znaci da je 250 mil. drugih ljudi takvih. Onaj tko to kaze samo time potvrdjuje svoju ogranicenost, nista vise 
Comment by LA Woman — September 25, 2006 @ 8:55 pm
OK, stvarno nije u redu da se ostavi vrlo netocan podatak - HR ima pismenost od 98.5% (googlajte Croatia CIA factbook i potrazite Literacy). Znaci, stvarno nije tocno da 15% HR nije pismeno. Necemo bas previse pljuckati po HR. :o)
Razgovarajuci sa ljudima i u USA i drugdje o ovoj temi, mislim da postoje tri osnovna razloga zbog kojih ljudi imaju averziju prema USA i lose misljenje o Amerikancima. Prvo je ono sto je vec navedeno, tko je na vlasti trenutno - tu se slazem, nisu se proslavili na tom polju.
Drugo je ono sto ljudi van USA vide - Jerry Springer show s ultra-rednecksima koji predstavljaju mali dio populacije te opcenite predrasude koje se manje-vise baziraju na TV-u. Osobno mislim da je ovo najcesci razlog, i vrlo krivo misljenje o USA opcenito. Slazem se i s postom gore da sve ovisi gdje se i nadjes u USA. Meni nitko ne moze reci nesto negativno o Seattle-u, jer tu zivim, i first-hand experience mi pokazuje da takvo “redneck”/”white trash”/… vidjenje o USA jednostavno ne stoji. Centralna Alabama bi vjerojatno dala drugi dojam, no isto tako i donja Dubrava u ZG-u ne daje dojam visokog obrazovanja i Europske profinjenosti…
Trece je ono sto cuju o americkom obrazovanju - ruku na srce, srednjoskolac iz prosjecne “public school” u Americi ima 60% sanse da ne zna naci USA na karti *svijeta*. Zalosno, ali istinito - i p(d)okazano na masovnoj anketi po cijeloj USA na uzorku od nekih 100,000 klinaca do 18 godina starosti. Amerikanci “EU” nivo obrazovanja dostizu (i prestizu) tek na postdiplomskom nivou, a ono najvaznije i sto im daje debelu prednost je masovan uvoz visoko-kvalificiranih radnika. Cak stovise, stranci i/ili “naturalizirani” stranci cine ogroman postotak tih obrazovanih ljudi (recimo ovih s doktoratima), a ne Amerikanci. Na ovom polju se klanjam Amerima na takvoj politici.
Ukratko, da se radi o generalizacijama, of course. Osobno imam visoko misljenje o USA, a vrlo nisko o, recimo, Nizozemskoj (u kojoj sam zivjela 2.5 godine). USA je zakon sto se tice komfora i standarda zivljenja (i convenience-a, sve je pod rukom)… Nesto manje misljenje imam o njima kad je u pitanju njihov standardni pogled (koji pretpostavljam izaziva i negativne reakcije u ostatku svijeta) - “mi smo svijet”. Odnosno, ono sto je meni bilo fascinantno (u negativnom smislu), je da se u Princetonu, koji broji >50% ljudi s doktoratom, nisam mogla naci jednu dusu koja je znala razliku izmedju Austrije i Australije. Ako sam ih nasla, onda su ili bili u jednoj od drzava ili su podrijetlom od tamo. Mislim da takvo ignoriranje ostatka svijeta je mozda najbolje opisano u clanku Dave Barry-a:
http://www.montereyherald.com/mld/montereyherald/living/15541780.htm
:oD
Sto se tice trzista, tu se slazem, trzisna ekonomija, i izvest ce sve sto ce drugi platiti. Pa makar to bio i Jerry sa white trashom… To je i jedna od jakih strana USA ( i jedan od razloga zasto volim biti ovdje) - sve sto pozelis, mozes nabaviti. Tu ulaze i Wendy’s, KFC i ostali lanci fast fooda, ali isto tako i organska hrana i kuhanje doma. Na tebi je sto ces kupiti i koju kvalitetu zivota ces si izgraditi. Zanimljivo je da sam ja u Nizozemskoj bila vrlo cesto u Burger Kingu, jer im je to bila jedna od “finijih” klopa, dok mi u Americi nije jos palo na pamet (niti nakon 1.5god) da idem jesti fast food jer mogu kupiti dobru klopu za male novce. Bolje mi je da ne spominjem nedostatak tusa u novijem stanu u NL (iliti, sto ce ti tus-kabina ili kada kad imas rupu/drainage u kutu)… profinjenost Europe isto ovisi gdje se dodje…
Eto mojih $0.02. :o)
PS. Priznajem, kupujem Hrvatsko u USA - kobasice, cevapcice i lepinje, Krasove proizvode, vegetu i sl. ;o)
Comment by Mirela — September 26, 2006 @ 2:57 am
Drago mi je da nisam misshvacena. Ja tebe uzivam citati, pa kad budem pogresno shvacena (ne od tebe) pitam se kako mi je poslo za rukom nesto tako lose napisati i tako nerazumljivo predociti. Bas sam krenula pisati o Tudjmanu, d aizvucem primjer iz vlastitog dvorista, ali vidim bila si brza.Iako teritorijalna tj. povrsinska usporedba ne stoji - jer ipak Amerikanci u rzanim dijelovima USA imaju vise zajednickog (jezik, drzavni ustroj) nego recimo netko iz Hrvatske i netko iz Azije. Meni to djeluje kao usporedba kurski i jabuka. Dobro je Mirela napisala, pogotovo razlog broj dva - ljudi vide ono sto im se na van prezentira - recimo mnogi misle da svi Nijemci gledaju Big Brother i da citaju Bild-Zeitung, a cinjenica je da to ne cita nitko od mojih prijatelja. Ili da se svi lose oblace, opet netocno. ili da svi jedu kobasice, dok je istina da se u Njemackoj najcesce klopa talijanska i azijska kuhinja ;-). Predrasude…potpomognute masovnim medijima. Zato ja gledam Arte i ni ne vidim takav sund program.
Comment by JJA — September 26, 2006 @ 3:41 am
Draga, zašto se uopće opterećivati takvim temama? Svatko može reći i misliti što želi, to je njegov izbor, a mi se s njim možemo i ne moramo slagati. Znaš i sama da je kod nas negativistički stav prema mnogo čemu (pa i o nečemu što ni sami ne razumijemo), a uz to smo i jako jalni, ljubomorni i trendistički nastrojeni. Sad je možda “moderno” biti protiv Amerike… Nego, vidjeh jedno drago lice kako se javlja iz Dubaia! Svaka mu čast!
Comment by Dani — September 26, 2006 @ 4:36 am
@sandy - nek je predsjednik odabran od strane neke vecine, ja jos uvijek ne smatram da predstavlja mene. jednako tako, nek je 51% amera glasalo za busha, ja jos uvijek ne smatram da je on reprezentativan primjerak naroda.
@lawoman - ah, cuj, ne znam na kaj smo mi pale, ali ocito je nije bila samo dobra marketinska shema kad smo nakon svih godina jos uvijek ovdje.
@mirela - u pravu si. nije bez razloga da postoji antagonizam prema amerikancima, djelomicno si jesu sami krivi. no, oni ocito mogu u europi prodavati sund, a ne kvalitetu, pa onda to prodaju. jer, znas i sama, moderna americka kultura i umjetnost su daleko vise od springera i fear factora. no, to ocito nema produ.
sto se pismenosti tice, podatak o 15% nepismenih hrvata sam procitala u nekoliko hrvatskih novina. ako lazu oni, lazem i ja. priznajem, informaciju nisam provjeravala i iznenadila me jer sam godinama vjerovala bas ovoj statistici koju ti navodis. iako mislim da je po njenom standardu osoba koja se moze potpisati pismena, sto i nije bas najispravnije mjerilo pismenosti.
sto se obrazovanja tice, tu dolazim do one prave srzi problema koji me potaknuo na ovaj post. iskreno, draze mi je da su djeca mali ignoramusi i da ne znaju gdje je austrija ili australija i da onda budu znatizeljni i zele nauciti i uvijek su pozitivno nastrojeni prema drugim dijelovima svijeta. da, daleko mi je to draze nego ova hrvatska mladez koja ocito jos uvijek raste u ideologiji jugoslavije samo prenesenoj na hrvatsku da smo mi najbolji i najpametniji, a ostatak svijeta ne valja. (mene su o osnovnoj skoli ucili da jugoslavija ima visi stupanj rasta ekonomije nego japan???) je, drazi mi je stav amerikanaca prema svijetu, nego stav hrvata prema svijetu, u svakom slucaju.
osim toga, je li zaista stvarno mjerilo inteligencije osobe njeno obrazovanje? ja mislim da nije. i znaju li zaista svi hrvatski srednjoskolci bas toliko puno o svijetu koliko mi to volimo tvrditi? i, na kraju, iako americki obrazovni sustav ima nedostatke, preferiram skole koje podsticu djecu na kreativnost i na upotrebu mozga za razmisljanje, ne za bubanje bezveznih cinjenica. je, ja sam u srednoj skoli naucila (?!) koliko zeljezne rudace godisnje izvozi lagos. puno mi to koristi! tu mi na faksu dolaze klinci sa 17 godina i 30 AP kredita koji su napravili istrazivacke radove s kakvima bi se mnogi hrvatski studenti posteno namucili. skola je toliko dobra koliko su ucenici zeljni nauciti.
@dani - culi smo se taj dan kad se vratio i ja sam mu beskrajno zavidna. i naravno sretna zbog njega.
Comment by Lidija — September 26, 2006 @ 8:28 am
Sasma je suvisno spominjati kako je glupo generalizirati o bilo kojoj zemlji, pogotovo ovako sarolikoj kao sto je USA. Medjutim, moramo priznati da je generaliziranje nekako u ljudskoj prirodi. Najlakse je izjaviti “ovi su dobri” ili “ovi su losi” i ne razmisljati o nijansama, koliko god da to nije fer ni korektno. Na primjer, moje misljenje o Albaniji bilo je “to su bokci”. Tocka. Cijela zemlja svedena na ovu jadnu frazu. Prije par godina ukazala mi se prilika da neko vrijeme provedem u Tirani, gdje sam upoznao neke fenomenalne ljude koji su me impresionirali svojim obrazovanjem i pogledima na svijet. I sada vise ne mogu o toj zemlji pricati na nacin na koji sam pricao prije, iako je i ono prije bilo bez ikakvih losih namjera, vec jednostavno iz neznanja i ignorancije.
Naravno da i mene smeta kad cujem izjave poput onih koje su te potaknule da napises ovaj post, ali necu se ipak upustati u neke dublje analize, jer tvoj post i prijasnji komentari prilicno dobro pokrivaju temu. I ja mislim da je glavni uzrok ovako loseg immage-a zemlje predsjednik i trenutna garnitura na vlasti, tj. njihova politika, s kojom se ne slaze ni vrlo veliki broj Amerikanaca. Samo za ilustraciju, u ovih skoro 6 godina predsjednik je posjetio Chicago svega par puta. Kad god bi dosao, dosao bi nenajavljen, a osiguranje bi bilo kao da je dosao u Teheran. Za razliku od toga, prijasnji je predsjednik bio rado vidjen gost, dolazio je cesto a znao bi i prosetati medju ljudima, s minimalnim osiguranjem. Prijasnjeg su predsjednika docekivali masuci zastavicama, a ovog ispracuju s transparentima.
Comment by darkovski — September 26, 2006 @ 8:36 am
pa nisam niti rekla da on predstavlja tebe, on predstavlja americki narod, onaj koji ga je birao. zato ga je i birao, da ga predstavlja.
ili? drugo, mirela je odlicno sve napisala, pogotovo tocka br.2. treba pogledati kakava americka “skvadra” je popularna, kokosi tipa paris hillton i jessica simpson.
a svi znaju kako su takve olicenje pameti. dok pametna skvadra ne dolazi do medija.
Comment by sandy — September 26, 2006 @ 9:28 am
i za kraj…hrvatsko obrazovanje…je jako dobro. nije idealno, ali sam mu zahvalna sto me je puno toga naucilo i sto sam ja tu gdje jesam i sto sam to sto jesam.
i naucilo me je jos u osnovnoj skoli razlikovati austriju od australije. 
Comment by sandy — September 26, 2006 @ 9:41 am
@darkovski - kao i uvijek, komentar kao da sam ga ja pisala, samo malo pametniji…
@sandy - ja jos uvijek stojim iza moje izjave da mene tudjman kao hrvaticu predstavljao nije i nikad nece. politika je jedno, narod je drugo. oni kao politicari zastupaju interese zemlje u svijetu, ali se po meni ni na koji nacin ne mogu poistovjetiti s narodom koji zastupaju. jer su po tome svi kubanci komunisticki diktatori, svi iracani beskrupulozni ubojice, svi talijani mafijasi, a svi amerikanci preblesavi da bi naucili kako se izgovara rijec ‘nuclear’.
sto se obrazovanja tice, je skola u hrvatskoj me naucila puno cinjenica. istina. te sam cinjenice (kao na primjer geopoliticku kartu svijeta) mogla nauciti i sama ako sam donekle bistra i nacitana. skola u americi me naucila razmisljati, analizirati, primjenjivati znanje. stoga, daleko vise volim obrazovni sustav u americi. naravno, u hrvatskoj sam isla u srednju skolu, u americi na fakultet. da je to bilo obratno, mozda bih imala drugacije misljenje. ovako, bazirano na mom osobnom iskustvu, meni je draze da ce mi dijete u skolu ici u americi. jer ja joj sasvim sigurno necu dozvoliti da odraste bez da zna razliku izmedu austrije i australije. ona s manje od tri godine zna da je hrvatska u europi i da je daleko i da nam trebaju dva aviona da stignemo do nje: prvo za london, koji je u engleskoj i onda za zagreb, koji je u hrvatskoj. nije joj za to trebala skola. opca kultura se ne mora uciti u skoli, to se dobije doma. bar je kod mene to slucaj uvijek bio i uvijek ce biti.
Comment by Lidija — September 26, 2006 @ 11:14 am
uh, ja se ne bih dala u preduge diskusije. u americi bila, ne bih zivjela zbog puno svega sto mi ne odgovara. a tako mozda ne bih ni u africi, statijaznam, kanadi itd… iz svojih nekih razloga. ako cemo bas, tesko mi se i vratit doma jer mi tamo sad nesto drugo ne odgovara i tako u krug. srce zove naravno, tamo gdje smo ga ostavili, a ostalo je sve politika. u koju definitivno ne zelim ulaziti.
Comment by juliere — September 26, 2006 @ 11:55 am
Newyorcanka, dobro si mislila, moj muz je Nijemac, ali zna sto volim i zna pokazati da voli zenu :-)Bas zbog toga odakle je, cijenim poklon jos vise…
Comment by JJA — September 26, 2006 @ 2:08 pm
pa mene je ovo pataklo isto na razmišljanje i slažem se da su hrvatski teeangeri glupi. WOW daj dok pogledaš da ih ima toliko koji vele narodnjaci me privlače zbog emocija:D LOL
a opet, velika vežina svodi svoje znanje na to da sve samo nabubaju za sat ispitivanja, da bi im profesori zapisali 5 i pohvalili i da bi došli doma i rekli starcima joj dobio sam 5, sad smijem van jupiiii daj mi odma 50kn da kupim neko jeftino vino.
ko kaže da je hrvatsko vino kvalitetno?? Molim vas, opet naša najpametnija hrvatska…
živio sam u njemačkoj i mislim da njihova djeca neznaju možda neke činjenice o čitavom svijetu koje mi znamo, no sve jedno, njihova djeca se znaju puno bolje služiti znanjem i cijene ga, a ne kao naši teenageri.
i sam imam tek 17 godina, no od malena se osjećam zrelije. mislim da mi je u tome pomoglo to što sam živio u njemačkoj, zatim sad u hrvatskoj.. ne planiram ostati ovdje. Male države kao naša mogu postati jako uspješne i bogate (luxembourg npr.), ali, za to trebaju pametni ljudi. Nama takvi fale. I dalje su na vlasti jedino oni koje je briga samo za njihovo dobro. Da, snađi se druže i dalje je vrlo popularna izreka.
Comment by other_night_to_die@hotmail.com — April 8, 2008 @ 8:57 pm